Bu hala uygulandığından bahsetti, mesela bina yaparken, yada üretimi organize ederken (günde 3 ton hammadde bitiriyorsan, 90ton hammadden varsa, bir ay sonra üretim duracak yada sen gene sipariş edicen.)
Grafikler güzeldi, %29 oranında projenin başarısız olmasına neden oluyormuş. Zamanlar tutmuyor, kullanılabilir bir ürün çıkmıyor, buddget'lar aşılıyor.
Çünkü müşteri aslında ne istediğinden emin değil, yeni işlevler eklemek istiyor, kendini düzgün ifade edememiş. Bir araba istediğinizde aklınıza tekerleği olmasını istemek gelmeyebilir.
Scrum ne söylüyor:
İnsan var projelerde. O yüzden yapılacakları "zamanlamadan" baştan sona kadar listeleyin. Bunlara zorluk atayın. 10 günlük süre zarfında ürüne giden yolda kaç özellik yapılabileceğini ekiple birlikte kararlaştırın. 10 gün sonunda müşteriye çalışan demo gösterin, gelişmeleri ve eksiklikleri alarak diğer 10 günlük iş döngüsüne başlayın. Ekip her gün 15 dakikalık ayak üstü toplantılar yaparak önceki günden eksik/tamam işlerini ve varsa engellerini anlatıyor. Bir şekilde tıkanma yaşarsa, mesela gelmeyen login bilgileri, server'a erişim kısıtları, aldığı parçanın çok büyük/detaylı çıkması gibi anlattığı için gecikmeler çok önceden (daha önceki modele göre aylar sonra) görülebiliyor. Aksiyon alınabiliyor.
10günlük döngü ve günlük kısa toplantılar Agile'ın özellikleri. Baktığımızda herşey diyalogun artması ve söyleneceklerin söylenmesine zorlamaktan geçiyor.