Kitabın son bölmünden devam ediyorum özetlerime.
p91 Tribes en etkili medya kanallarıdır, ama bu kanallar pazarlama veya satış için değildir.
p92 (Steve Jobs'un da başarısızlıkları vardır, bunlardan bahsettikten sonra) Başarının hiç anlatılmayan sırrı, daha büyük bir amaca doğru ilerlerken, başarısız olmaya duyulan istektir. Siz inandıktan sonra, insanlar sizi takip eder.
p94 Risk=başarısız olma ihtimalidir.
En büyük destekçiler, sadece destek parası verenler değildir, organizasyon için aktif çalışanlardır: Çorba yapıp dağıtan, açları doyuran veya duvara resim asanlardır.(Yazarın annesi müzede çalışmış. p99)
p101 En büyük düşman "hayır" değildir, "daha zamanı gelmedi"dir
p103 (Sihirbaz gösterisindeki çocuk, ben bu numarayı biliyorum der) Eğer bu kadar kolaysa ve biliniyorsa numara, neden çok az kişi yapabilir?
p104 küçümseme berbat bir stratejidir
p105 (Unicef'den Jacqueline'in Rwanda'daki başarısı)dilden dile yayılan şarkılar yazabilmek.
p109 Bayağılığın güçleri, ying yang gibi, bok atmayın, hakkında dedikodu yapılmayacak şeyler hakkında dedikodu yapılmaya değmeyecek şeylerdir
p110 Bir kitap nasıl satılır: size destek olmak için almamalı, size destek olmak için 10kişinin daha almasını ikna etmek için almalı.
p112 Laura Reis "Apple telefonu asla başarılı olmaz" demiş, benzer şekilde Visa ve Mastercard'ın başarısı arkasında inanması zor bir inanç var.
p112 Deviantların duruşu: Liderler organizasyonun herhangi bir yerinde olabilirler, yetkin yöneticinin görevi onları bulmak ve desteklemektir.
p112 Dışarıdan ithal kalıcı çözüm getiremezsiniz (Jerry Sternin liderler bulmuş ve onların başarılarını anlatmasını sağlamış. Bir platform yaratmış ve insanların onları takip etmelerini desteklemiş.(Yardım kuruluşunda köylülere yardım etmek anlamında)
p117
İnsanlar söylediklerinize inanmazlar
nadiren gösterdiklerinize inanırlar
genelde arkadaşlarının onlara dediklerine inanırlar
herzaman kendilerine dediklerine inanırlar
Liderin görevi, insanların kendilerine söyleyebilecekleri hikayeler vermektir. Gelecekle ve değişimle ilgili hikayeler.
p119 Brad Garlinghouse, yahoo yönetimine memo yazan adam, sonra manager pozisyonuna getirilmiş. Benim anlamadığım bu olay sonrasında yahoo yöneticileri memo yağmuruna tutulmuş olmasın?!?
p123 Hayvan barınağı sahibi, şehrinde yaptığı kampanyasını başka şehirlere taşıyarak her bir şehirde başka bir başlangıç yapmış ve hareketini yaymış.
p123 Liderlerin ortak dna'sı, bir ırkı, bir saç şekli, ten rengi yok. Yani lider olarak doğulmaz. Paylaştıkları tek nokta, liderlik etmek için karar vermiş olmalarıdır.
Kitap burada bitti.Benim önemli bulduğum nokta yöneticilik ve liderliğin farkı. Liderliği hep tanrısal yansıma olarak düşündüm. Halbuki bin tane konu ve ilgi alanı var, bunlardan birinde etkili olmak, bakılan nokta olmak mantıklı. (Genede bence birinci yoktur, 10 yıl öncesinin yönlendiricisine bugün de aynı gözle bakamayız, onun görünüşü için de yorucu olabilir)