facebook deals neden battı?

Öğlen, kimsenin geçmeyi bile düşünmediği barın kapısı açılır ve  bir adam girer. Elinde bond çanta, çantanın üzerinde çantadan daha çok emek harcanmış  logo ile  içeri girer. Bara sert bir bakış atıp emin adımlarla arka tarafta loş ışık altında oturan bar sahibine yönelir ve :merhaba facebook deals'dan geliyorum.
Kapalıyız kardeş, akşam gel.
Ben fırsat, gurupon şehir fırsatı var ya,
Haa öyle desene, facebook diyil diyince faklı anladım.


Kötü şaka bir yana. 1 yıldır fırsat işindeyim, ilk refleks olarak insanın aklına gelen işletme sahiplerinin fırsat girmesi, fırsatı bırakın, profil güncellemesi bile komik denecek derecede hayali.

Facebook deals tek nedenle kapanıyor: Müşterilerini anlamadılar.

Aslında anlayamazlar da. Facebook veya google'ın doğaları gereği sundukları tek şey gerçek işletmelere fırsat düzenleme sistemi sağlamak. Aradan komisyon almak. Kendileri ekip oluşturup pazarlamacı çalıştırıp şirket gezemezler.

İşletme sahipleri günlük işleri arasından nasıl zaman ayırıp da girecekler, nasıl kampanyaların dolambaçlı yollarından kendilerine uygun yolu bulacaklar. Bunlardan biri bile işletmeleri uzak tutuyor.

Az önce dijital ajansta çalışan bir arkadaşımın profilinden iş yerine tıkladım. 6 kişinin beğendiği boş bir sayfa. Hey dijital ajans bile kendi profilini oluşturmada yetkin değil, sen nasıl işletmeye uğraşacaksın.

Her ne kadar sektör içinden bir kaç büyük tutunur piyasa durulur sözleri hatırlasam da gülümsemeden edemiyorum, bu fırsat işinde ekonomi ve güven kazanacak, büyüklük, marka değil.

Tabiki fırsat bulur'u anmadan geçmeyim. Nede olsa çok çalışıyoruz.