Girişimcilik dersleri

Stratejikİşler'de partner (ortak), JCI dünya başkan yardımcısı İsmail Haznedar'dan girişimcilik seminerine katıldım.

Heyecanlı, katılımcıl, 3 saatin nasıl geçtiğini anlamadık, demekki güzel bir seminerdi.

Girişimcilik üzerine bilgim ve düşünmüşlüğüm var, çok boş değilim, ama birkaç yönden geliştirdi, düşüncelerimi değiştirdi.


Planlamazsan, verileni yaşarsın.
İş modeli konuştuk, iş modeli olmazsa olmaz.
firkir üretmek için mind map, beyin fırtınası, matrix ve tablolar (müşteri fiyat), fikir haritası çıkarmak, Sorun tanımlamak ve çözüm bulmak, ihtiyaç tanımlamak ve karşılamak, yatay düşünmek, becerilerden hareket etmek gibi fikirler üretilebilir.

Fikirler üretildiğinde seed capital ile başlanır. Bu kendi çıkabileceğimiz, bankadan para çekebileceğimiz veya eş dosta sorabileceğimiz bir miktar. İşe ilk bununla başladıktan sonra business angel işe karışır. Genelde 80~250bin$ civarında yatırım yapan daha önce kendisi de girişim yapmış mentorluk görevini de üstlenen kişilerbu melekler. İşin daha da büyümesi için ara pası atıyorlar. Hedefleri birkaç yıl içinde paralarını 3~4'e katlamak.
Türkiyede kendilerine melek yatırımcılar derneği çatısında birleştirdiler, dragonlar, ihsan kalkavan, inveon  BA olarak sayılabilir.

İş bundan da çok büyürse ve daha da büyütmek gerekirse, Venture Capital ile iletişime geçiliyor. VC'ler de adı üstünde bolca para bulunuyor ve fon yönetiyorlar, yani kendi paraları ile değil daha geniş yatırımcı fonları ile. 3~4 yıl içinde paralarını 10katına çıkartmak istiyorlar.

İş modeli, teknoloji, tüketici, yasalar, rekabet ve sosyal çevre tarafından çevrelenmiştir. İş modeli bunlar gözetilerek üretilmeli.

Müşteri gözünden bakabilmek gerekli:
  1. Aklında ne var? önyargıları, düşünceleri, endişeleri
  2. Gözünde ne var? çevre dostunda ne var, kendine baktığında ne görür?
  3. Kulağında ne var? Üstleri, çevresi, dostları, medya ne diyor?
  4. Dilinde ne var? İletişim yollarında yorumları nasıl, tutumu nasıl.

bu soruları gözeterek çözümler üretmemiz ve iş modelini şeklillendirmek lazım.
(1 kot giymem, ne öyle, 2 gençler giyiyo, bizim kuşak giymiyo, 3giysem ne derler 4 fit olsam giyerdim )

Her işin modeli kendine hastır
Mavi jeans'in modeli ile yemek sepetini iş modeli bir olamaz.

Diyagramlar, maddeler ve muhabbet.
Bundan sonra sermaye demeyeceğim, şimdilik ekip diyeceğim :D bende eksik şey olarak.